Marian Russyan
Unia Pracy
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:42, 05 Sty 2013 Temat postu: [PL] Ustawa o zmianach w spółce PKP, prywatnych............. |
|
|
Ustawa z 2013 roku o zmianach w spółce Polskie Koleje Państwowe, prywatnych (samorządowych) spółkach kolejowych, ochronie zabytków kolejowych oraz szkolnictwie kolejowym
Rozdział I
Art. 1. Polskie Koleje Państwowe zostają przedsiębiorstwem państwowym, a zarządcą PKP jest Ministerstwo Infrastruktury.
Art. 2. Infrastruktura kolejowa zostaje pod nadzorem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Obie spółki podlegają Ministerstwu Infrastruktury.
Art. 3. Po wypadku kolejowym zostaje zwoływana przez Ministra Infrastruktury specjalna państwowa komisja śledcza.
Rozdział II
Art. 4. Wszystkie dotychczas istniejące prywatne spółki kolejowe mają obowiązek złożyć odpowiednie pismo do Ministerstwa Infrastruktury o przyjęcie do przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe, a następnie ubiegać się o pozwolenie na wykonywanie przewozów pasażerskich bądź towarowych.
Art. 5. Każda spółka kolejowa udzielająca usług przewozowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej ma obowiązek przed swoją nazwą własną umieścić skrót „PKP” oznaczający Polskie Koleje Państwowe.
Art. 6. Artykuł 5. nie dotyczy spółek zarejestrowanych poza granicami RP.
Rozdział III
Art. 7. Roczny rozkład jazdy pociągów jest ustalany przez Polskie Koleje Państwowe oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. Wszystkie spółki należące do PKP mają obowiązek skierować wniosek o przydzielenie danej ilości pociągów o określonych (w przybliżeniu) godzinach. Rozkład wchodzi w życie w drugą niedzielą grudnia.
Art. 8. Roczny rozkład jazdy pociągów można zmienić:
1) przed i po feriach zimowych oraz letnich
2) podczas planowanych remontów infrastruktury kolejowej
3) w razie niezapowiedzianych lub nagłych i długotrwałych zamknięć linii kolejowych
Rozdział IV
Art. 9. Każde muzeum, skansen bądź inny zabytkowy obiekt kolejowy zostaną po zgłoszeniu przez właściciela wpisywane do „Księgi zabytków kolejowych” w Ministerstwie Infrastruktury.
Art. 10. Aby zabytkowy obiekt kolejowy został wpisane do „Księgi zabytków kolejowych”, należy powiadomić Ministerstwo Infrastruktury o takim zamiarze.
Art. 11. W przeciągu półtora tygodnia od czasu zgłoszenia chęci wpisania obiektu do księgi wymienionej w artykule 10., na terenie obiektu pojawi się wcześniej zapowiedziany Inspektor Zabytków Kolejowych, powołany przez Ministra Infrastruktury i oceni stan zabytku/ów. Od oceny Inspektora Zabytków Kolejowych zależy:
1) wpisanie obiektu do „Księgi zabytków kolejowych”
2) roczna zapomoga państwa dla danego obiektu (nieprzekraczająca miliona złotych) wg cenności historycznej zabytku/ów kolejowych.
Art. 12. Każdy obiekt wpisany do „Księgi zabytków kolejowych” co pół roku ma obowiązek złożenia raportu finansowego z wydatków i przychodów.
Rozdział V
Art. 13. Państwowe przedsiębiorstwo PKP ma za zadanie wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Infrastruktury tworzenie szkół technicznych z kierunkami kolejowymi od roku szkolnego 2014/2015 oraz nadzorowanie działania tych szkół.
Art. 14. Uczniowie do szkół będę przyjmowani według kryteriów ustalonych przed dyrekcję tych placówek.
Art. 15. Nauka w szkołach technicznych z kierunkami kolejowymi będzie trwała 6 lat.
Art. 16 Wszyscy absolwenci ww. szkół będą mogli od razu po zakończeniu nauki złożyć podanie o pracę w państwowym przedsiębiorstwie PKP lub rozpocząć naukę w szkole wyższej.
Rozdział VI
Art. 17. Rozdziały I, III i IV wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
Art. 18. Rozdział II wchodzi w życie w drugą niedzielę grudnia 2013 roku.
Art. 19. Rozdział V wchodzi w życie 1 września 2014 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|