Forum Wirtulany Sejm - 2013 Strona Główna Wirtulany Sejm - 2013
Alternatywa 2013 - jak będzie wyglądał twój Sejm?
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[PL, PU] o zmianach w spółce PKP, prywatnych...
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtulany Sejm - 2013 Strona Główna -> Sejm / Debata
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janina Kozłowska
Unia Pracy



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:13, 06 Sty 2013    Temat postu: [PL, PU] o zmianach w spółce PKP, prywatnych...

Cytat:
Ustawa z 2013 roku o zmianach w spółce Polskie Koleje Państwowe, prywatnych (samorządowych) spółkach kolejowych, ochronie zabytków kolejowych oraz szkolnictwie kolejowym

Rozdział I
Art. 1. Polskie Koleje Państwowe zostają przedsiębiorstwem państwowym, a zarządcą PKP jest Ministerstwo Infrastruktury.
Art. 2. Infrastruktura kolejowa zostaje pod nadzorem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Obie spółki podlegają Ministerstwu Infrastruktury.
Art. 3. Po wypadku kolejowym zostaje zwoływana przez Ministra Infrastruktury specjalna państwowa komisja śledcza.

Rozdział II
Art. 4. Wszystkie dotychczas istniejące prywatne spółki kolejowe mają obowiązek złożyć odpowiednie pismo do Ministerstwa Infrastruktury o przyjęcie do przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe, a następnie ubiegać się o pozwolenie na wykonywanie przewozów pasażerskich bądź towarowych.
Art. 5. Każda spółka kolejowa udzielająca usług przewozowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej ma obowiązek przed swoją nazwą własną umieścić skrót „PKP” oznaczający Polskie Koleje Państwowe.
Art. 6. Artykuł 5. nie dotyczy spółek zarejestrowanych poza granicami RP.

Rozdział III
Art. 7. Roczny rozkład jazdy pociągów jest ustalany przez Polskie Koleje Państwowe oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. Wszystkie spółki należące do PKP mają obowiązek skierować wniosek o przydzielenie danej ilości pociągów o określonych (w przybliżeniu) godzinach. Rozkład wchodzi w życie w drugą niedzielą grudnia.
Art. 8. Roczny rozkład jazdy pociągów można zmienić:
1) przed i po feriach zimowych oraz letnich
2) podczas planowanych remontów infrastruktury kolejowej
3) w razie niezapowiedzianych lub nagłych i długotrwałych zamknięć linii kolejowych

Rozdział IV
Art. 9. Każde muzeum, skansen bądź inny zabytkowy obiekt kolejowy zostaną po zgłoszeniu przez właściciela wpisywane do „Księgi zabytków kolejowych” w Ministerstwie Infrastruktury.
Art. 10. Aby zabytkowy obiekt kolejowy został wpisane do „Księgi zabytków kolejowych”, należy powiadomić Ministerstwo Infrastruktury o takim zamiarze.
Art. 11. W przeciągu półtora tygodnia od czasu zgłoszenia chęci wpisania obiektu do księgi wymienionej w artykule 10., na terenie obiektu pojawi się wcześniej zapowiedziany Inspektor Zabytków Kolejowych, powołany przez Ministra Infrastruktury i oceni stan zabytku/ów. Od oceny Inspektora Zabytków Kolejowych zależy:
1) wpisanie obiektu do „Księgi zabytków kolejowych”
2) roczna zapomoga państwa dla danego obiektu (nieprzekraczająca miliona złotych) wg cenności historycznej zabytku/ów kolejowych.
Art. 12. Każdy obiekt wpisany do „Księgi zabytków kolejowych” co pół roku ma obowiązek złożenia raportu finansowego z wydatków i przychodów.

Rozdział V
Art. 13. Państwowe przedsiębiorstwo PKP ma za zadanie wraz z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Infrastruktury tworzenie szkół technicznych z kierunkami kolejowymi od roku szkolnego 2014/2015 oraz nadzorowanie działania tych szkół.
Art. 14. Uczniowie do szkół będę przyjmowani według kryteriów ustalonych przed dyrekcję tych placówek.
Art. 15. Nauka w szkołach technicznych z kierunkami kolejowymi będzie trwała 6 lat.
Art. 16 Wszyscy absolwenci ww. szkół będą mogli od razu po zakończeniu nauki złożyć podanie o pracę w państwowym przedsiębiorstwie PKP lub rozpocząć naukę w szkole wyższej.

Rozdział VI
Art. 17. Rozdziały I, III i IV wchodzą w życie z dniem ogłoszenia.
Art. 18. Rozdział II wchodzi w życie w drugą niedzielę grudnia 2013 roku.
Art. 19. Rozdział V wchodzi w życie 1 września 2014 roku.



Debata do godz. 23:59 dnia 10 stycznia.

Porządek:
1. Wnioskodawca (PL)
2. Przedstawiciel SPN
3. Każdy chętny poseł.

W przypadku niezabrania głosu przez przedstawiciela ze wskazanego ugrupowania w ciągu 12 godzin, proszę o kontynuowanie wg porządku. Dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian Russyan
Unia Pracy



Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:19, 06 Sty 2013    Temat postu:

Pani Marszałek!
Wysoka Izbo!

Wszyscy chyba wiemy jaki jest stan polskiej kolei. Tragiczne zarządzenie PKP, prywatne spółki kolejowe, które bez zapoznania maszynistów z szlakami wykonują przewozy i to pasażerskie! Polskie zabytki kolejowe, które będą przykładem dla przyszłych pokoleń stoją i niszczeją, ponieważ właściciele nie mają pieniędzy na ich remonty. O polskim szkolnictwie kolejowym już nawet nie chce wspominać. Przez lata rządzenia PO i PIS kolej powoli upadała.
Ta ustawa jest początkiem "odradzania" polskiej kolei.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajetan Kurka
Stronnictwo Prawicy Narodowej



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:34, 06 Sty 2013    Temat postu:

Panie marszałku!
Wysoka Izbo!

Regulamin sejmu mówi, że uzasadnienie ustawy powinno zawierać:
"1) wyjaśniać potrzebę i cel wydania ustawy,

2) przedstawiać rzeczywisty stan w dziedzinie, która ma być unormowana,

3) wykazywać różnicę pomiędzy dotychczasowym a projektowanym stanem prawnym,

4) przedstawiać przewidywane skutki społeczne, gospodarcze, finansowe i prawne,

5) wskazywać źródła finansowania, jeżeli projekt ustawy pociąga za sobą obciążenie budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego,

6) przedstawiać założenia projektów podstawowych aktów wykonawczych,"

Ja, podobnie jak większość posłów na tej sali nie jestem ekspertem od infrastruktury i w szczególności kolei. Mam jednak obowiązek zabrać głos i zagłosować, realizując interesy moich wyborców i wszystkich obywateli Polski. Dlatego oczekuje, że poseł sprawozdawca udzieli wyczerpującego uzasadnienia, bym mógł z czystym sumieniem poprzeć, bądź sprzeciwić się uchwaleniu tej ustawy. Będę mógł zając jakiekolwiek stanowisko, kiedy zostanie przedstawione uzasadnienie z prawdziwego zdarzenia, a nie propagandowy slogan.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz Mikke
Unia Libertariańska



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:40, 06 Sty 2013    Temat postu:

Panie marszałku!
Wysoka Izbo!

Popieramy ustawę Partii Lewicy gdyż stan PKP jest fatalny i też liczę na "odrodzenie" polskiej kolei.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Dobrzyński
Teraz MY



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:42, 06 Sty 2013    Temat postu:

Panie marszałku!
Wysoka Izbo!

My także poprzemy tę ustawę. Czekamy na "odrodzenie" polskich kolei. Jesteśmy za.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jakub Dobrzyński dnia Nie 21:02, 06 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajetan Kurka
Stronnictwo Prawicy Narodowej



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:44, 06 Sty 2013    Temat postu:

"Spółki prywatne nie prowadzą do niczego dobrego. Mam nadzieje, że prywatyzacja uzdrowi polska kolej."

Państwo nie prowadzicie do niczego dobrego!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Dobrzyński
Teraz MY



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:46, 06 Sty 2013    Temat postu:

Wasz fanatyzm i nienawiść do lewicy tez nie doprowadzi do niczego dobrego. Musimy współpracowac z rządem a nie walczyć.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jakub Dobrzyński dnia Nie 20:48, 06 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajetan Kurka
Stronnictwo Prawicy Narodowej



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:47, 06 Sty 2013    Temat postu:

Pan sobie przeczy prawie w każdym zdaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz Mikke
Unia Libertariańska



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:48, 06 Sty 2013    Temat postu:

Ale prywatyzacja to właśnie tworzenie spółek prywatnych ,a pan mówi że nie prowadzi to do niczego dobrego to jak w końcu? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Dobrzyński
Teraz MY



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:53, 06 Sty 2013    Temat postu:

Przepraszam, ale jestem zmeczony i nie za bardzo świadomy tego co piszę Wink Przepraszam i poprawiłem juz swoją wypowiedź

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz Mikke
Unia Libertariańska



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:56, 06 Sty 2013    Temat postu:

Czy aby na pewno jest pan trzeźwy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Dobrzyński
Teraz MY



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:59, 06 Sty 2013    Temat postu:

Jak najbardziej. Czy pan cos insynuuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz Mikke
Unia Libertariańska



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:00, 06 Sty 2013    Temat postu:

Bo dalej pan plecie bzdury gdyż ustawa ta nie prywatyzuje kolei Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajetan Kurka
Stronnictwo Prawicy Narodowej



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:01, 06 Sty 2013    Temat postu:

Wynika to zapewne z chaosu spowodowanego tym, że nie było pełnego uzasadnienia projektu, o czym mówiłem na początku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Dobrzyński
Teraz MY



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:03, 06 Sty 2013    Temat postu:

Panie Kurka ma pan rację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtulany Sejm - 2013 Strona Główna -> Sejm / Debata Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin